Historische rondrit met de Verzetstram 2024

Maak een unieke tour met de Verzetstram!

TICKETS

De Verzetstram gaat weer rijden op vijf zondagen in 2024. Startend vanaf het Verzetsmuseum volgt deze historische tram een route van een uur door Amsterdam en doet daarbij een groot aantal plekken aan die verbonden zijn aan de geschiedenis van de bezetting, de Jodenvervolging en het verzet.

Een museumdocent van het Verzetsmuseum licht in de tram deze geschiedenis toe en vertelt onder anderen over de Hollandsche Schouwburg, de crèche van Henriëtte Pimentel, het Muiderpoortstation, de fusillade in het Eerste Weteringplantsoen, de razzia op het Waterlooplein en de Februaristaking.

Tickets voor deze unieke tramritten bestel je hier.

Beschikbare zondagen:

• 7 juli 2024
  • 21 juli 2024
  • 4 augustus 2024
  • 18 augustus 2024
  • 1 september 2024

De ritten beginnen om 11:00 en 13:00

• De rondritten zijn bedoeld voor volwassenen. Adviesleeftijd voor kinderen: vanaf 14 jaar.
  • Het Verzetsmuseum wil graag toegankelijk zijn voor iedereen. Helaas is de Verzetstram niet rolstoeltoegankelijk. Deze historische trams zijn hier niet op gemaakt.
  • Koop je een ticket met een kortingskaart (Museumkaart/ Vriendenpas/ Stadspas), neem deze dan op de dag van de tramrit mee. Let op: kaarten van de Vriendenloterij zijn niet geldig bij het museum/als entree/kortingskaart.
  • For tours in English click here.

Tickets voor 11.00 uur
Ontvangst in de gehoorzaal van het Verzetsmuseum, Plantage Kerklaan 61, Amsterdam

• 11.00 uur: inloop, koffie/thee
  • 11.10 uur: start programma: inleiding Verzetstram
  • 11.30 uur: plaatsnemen in Verzetstram
  • 12.45 uur (circa): einde rondrit bij het Verzetsmuseum
    N.B. Je keert terug bij het Verzetsmuseum. Met je kaartje kun je nu nog het museum bezoeken.

Tickets voor 13.00 uur

• 13.00 uur: inloop, koffie/thee