Altijd te zien

Verzetsmuseum Junior op wielen

Verzetsmuseum Junior op Wielen komt naar je toe!
De succesvolle kindertentoonstelling Verzetsmuseum Junior  gaat op reis! In een trailer van bijna 11 meter komen we met het verhaal van Eva, Jan, Nelly en Henk langs bij scholen, buurthuizen, evenementen en bibliotheken in Amsterdam en omgeving.

Stap in Verzetsmuseum Junior op Wielen !

De tentoonstelling

In de vrachtwagen gaan jonge bezoekers terug naar het jaar 1940: Nederland is bezet door nazi-Duitsland. In vier verschillende huizen gaan ze, met een opdrachtenboekje in de hand, op zoek naar voorwerpen, foto’s, documenten en de daarbij behorende verhalen. Zo ontdekken zij de waargebeurde oorlogsverhalen van de Joodse vluchteling Eva, het Nederlandse NSB-meisje Nelly,  Jan met ouders in het verzet en Henk uit een alledaags gezin.

Op een aantrekkelijke manier ontdekken de jonge bezoekers wat er in Nederland tijdens de oorlog is gebeurd en praten ze met elkaar over goed en fout; over meelopen, wegkijken of juist opkomen voor anderen.

Voor meer informatie en het boeken van de trailer klik hier!

Een bezoek aan de bus

Junior op Wielen  is mede mogenlijk gemaakt  door de aangegeven fondsen